Home » Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Verenigingen

Ik wil mijn brommerclub aanmelden. Wat hebben jullie nodig?

Leuk! We ontvangen graag de volgende informatie:
  • De website of andere plek waar informatie te vinden is over je club
  • Contactgegevens (adres, mail, telefoonnummer)
  • Het logo van je club
  • Of het een merkgebonden club is (welke)
  • Foto's
  Heb je van bovenstaande iets niet of wil je iets niet op de website hebben? Geen probleem! Het is natuurlijk wel handig als we weten waar je club ongeveer zit en hoe mensen contact met je kunnen opnemen.

De gegevens van onze club kloppen niet (meer)

Stuur ons even een mailtje dan passen we het snel aan.

Over brommer.nl

Wie zit er achter brommer.nl?

Pieter en Frans. Twee ondernemers die in de avonduurtjes graag aan hun brommer sleutelen. En erop rijden natuurlijk. Wil je meer weten over wie zij zijn en wat zij doen? Je leest het hier!

Kan ik ook schrijven op brommer.nl?

Jazeker! Heb je een leuk brommerverhaal, weet je veel van een merk of een model of weet je een leuk brommerevenement? Dan vinden we het leuk als je dat met ons deelt. Je kunt je aanmelden via het contactformulier.

Ik vind Brommer.nl echt ZO te gek dat ik stickers, mokken, rugtassen, t-shirts en sokken wil kopen met Brommer.nl erop

Dat snappen we volledig en sluit aan op onze plannen om de (brommer)wereld over te nemen. Hou deze website in de gaten.

Ik heb een goed idee voor Brommer.nl. Willen jullie dat horen?

Jazeker! We zijn gek op goede ideeën en vinden we het leuk als je dat met ons deelt. Je kan dat doen via het contactformulier.

Ik wil wat verkopen aan Brommer.nl. Zijn jullie geïnteresseerd?

Jazeker! Als je een nagelnieuwe Van Veen Kreidler aan ons wilt verkopen voor € 50,-   Anders, nee bedankt

Ik heb de mooiste brommer van Nederland en wil het bewijzen

Het lijkt ons een goed idee om een wedstrijd in het leven te roepen zodat er gestemd kan worden over of wat je zegt waar is. We zijn ermee bezig!   Claim na alvast je brommer en upload wat foto's.

Mijn profiel

Hoe voeg ik mijn brommer toe aan mijn profiel?

Start op de homepage. Je vult het kenteken van je brommer in en klikt op "Zoek op kenteken". Je komt dan op de pagina van jouw brommer, hier vond je alle specificaties zoals die bekend zijn bij de RDW. Klik hier op de grote knop"Is dit jouw brommer?" en je komt op de registratiepagina. Daar vul je je gegevens in en het systeem maakt dan een account aan. Als het account wordt goedgekeurd heb je daarna je eigen brommer.nl profiel en kan je teksten en foto's bij jouw eigen brommer plaatsen. Leuk! We zijn benieuwd naar jullie brommers :), de mijne vind je hier

Evenementen

Mijn evenement staat niet in de agenda

Stuur ons even een mailtje dan zetten we het evenement er snel bij.

De gegevens van mijn evenement kloppen niet!

Om te voorkomen dat we het halve land naar de verkeerde plek op de verkeerde dag sturen verzoeken we je om ons even een mailtje te sturen. We passen het dan snel aan.

Brommer specificaties

Wat betekent 'vermogen massarijklaar'?

De RDW geeft het vermogen van een bromfiets weer in Kw. In de voertuiggegevens wordt echter ook het vermogen massarijklaar benoemd. Deze waarde is het vermogen van de bromfiets gedeeld door het rijklaar gewicht. Zo heeft een bromfiets van 109 kg met 2.6 Kw een vermogen massarijklaar van 0.023853 ofwel 0.02. Het is dus de vermogen/gewicht verhouding.

De datum eerste toelating van mijn brommer was in 2005 en dat klopt niet.

Dat klopt ;)   Op 1 september 2005 moesten alle brommers in Nederland opeens een kentekenplaat hebben. Daarvoor waren er verzekeringsplaatjes zoals je ze nog steeds op scootmobiels ziet. Deze plaatjes waren lastig te traceren en dus bedacht iemand dat dat eenvoudig opgelost kon worden. Dat was en is het niet.   Er was een periode dat je zonder RDW-kosten je brommer kon laten schouwen. Je ging naar je lokale fietsenmaker met je brommer en die controleerde je framenummer en gaf dat door aan de RDW. Alle in die periode geschouwde brommers kregen de datum eerste toelating mee in 2005.  Dat leek niet zo'n probleem totdat iemand bedacht dat een milieuzone een goed idee was. Dat is het niet. Als je nu met je oldtimer een vrijstelling wilt krijgen dan moet je je brommer opnieuw laten schouwen en je raadt het al; deze keer moet je wel betalen aan de RDW.   Ik voel een blogje opkomen.

De gegevens van mijn brommer van voor 2005 kloppen niet!

Op 1 september 2005 moesten alle brommers in Nederland opeens een kentekenplaat hebben. Daarvoor waren er verzekeringsplaatjes zoals je ze nog steeds op scootmobiels ziet. Deze plaatjes waren lastig te traceren en dus bedacht iemand dat dat eenvoudig opgelost kon worden. Dat was en is het niet.   Er was een periode dat je zonder RDW-kosten je brommer kon laten schouwen. Je ging naar je lokale fietsenmaker met je brommer en die controleerde je framenummer en gaf dat door aan de RDW. De fietsenmaker was natuurlijk geen datatypist en er was bij de RDW geen enkele controle op wat er ingevoerd werd. Daarom kan het bijvoorbeeld best zijn dat je Piaggio Vespa eigenlijk een Piaggio is maar ingevoerd is onder het merk Vespa.

Mijn kenteken is niet te vinden op Brommer.nl

Welles!

Brommer.nl is een uitgave van Brommer.nl v.o.f. © 2018 Brommer.nl